Mediapunt wil het mediaonderzoek in Vlaanderen monitoren en ontsluiten voor diverse stakeholders, zoals beleidsmakers, mediaprofessionals, onderzoekers, studenten en andere organisaties met een werking gericht op of verband houdend met media, en dit op een concreet toepasbare manier en in dialoog met beleid en sector die als doel heeft het delen van kennis en het identificeren van kennishiaten.
Mediapunt doet dit aan de hand van vijf hoofdtaken:
2024, de tweede jaargang van het kenniscentrum mediaonderzoek, bracht Mediapunt in een stroomversnelling. Dit was het jaar waarin kerntaken die reeds vlot verliepen bestendigd werden, en kerntaken verfijnd en herdacht werden waar nodig. Mediapunt blijft in de eerste plaats beleidsondersteunend onderzoek voeren naar media in Vlaanderen. Het kenniscentrum heeft de opdracht aan de hand van een divers takenpakket het beleid te ondersteunen vanuit mediaonderzoek, en een brug te slaan naar diverse stakeholders.
Het Jaarverslag geeft op een transparante manier inzicht in de verdere uitbouw van Mediapunt.
We willen als coördinatoren van het kenniscentrum Mediapunt onze oprechte dank uitspreken aan al onze stakeholders, medewerkers en partners die hebben bijgedragen aan het afgelopen jaar.
We zetten graag in op transparantie en samenwerking en we nodigen iedereen dan ook uit om contact met ons op te nemen voor verdere informatie of vragen:
Hou de vinger aan de pols rond mediaonderzoek via de updates van Mediapunt.
Ontdek onze publicaties met nieuw onderzoek, artikels waarin we dieper in data duiken, aankondingen van interessante events en actualiteitsgerelateerde opiniestukken.