.jpg)
Deze studie onderzoekt hoe Nederlandse en Vlaamse kranten religieuze bekeerlingen tot het christendom en de islam beschrijven. De resultaten tonen aan dat er verschillende manieren zijn om deze mensen te omschrijven, bijvoorbeeld de authentieke zoeker, de voorbeeldige gelovige of de extremist.
Research at the Centre for Trust, Peace and Social Relations of Coventry University
Faculty of Religion and Theology, Beliefs and Practices, Vrije Universiteit Amsterdam
Utrecht University
Van Den Brandt, N., Van Den Berg, M., & Meijer, B. W. (2023). Producing authenticity, difference and extremism. Religion and Gender (Utrecht. Online), 13(2), 115–140. https://doi.org/10.1163/18785417-01302003
Elke maand komen er in Vlaanderen gemiddeld 16 nieuwe papers en publicaties uit rond media en communicatie. We selecteren voor jou enkele markante publicaties.
Nieuw onderzoek en inzichten rond media in Vlaanderen in je mailbox?
Schrijf je in op onze nieuwsbrief!
Volg ons op LinkedIn.
Jouw onderzoek toevoegen? Geef het hier door.


