updates & analyse
onderzoekfiches
media.monitor
over mediapunt
Zoeken
Economie van de media
Diversiteit
Mediaconcentratie in Vlaanderen 2024: Inflatie knaagt aan marges van Vlaamse mediagroepen
Audiovisuele media
Verplichte investeringen in Europese films en tv-series voor VOD-platformen
Journalistiek
De Standaard: van politieke invloed naar marktinvloed op redactionele keuzes
Marketing
Kidfluencers: weinig authentiek en vooral beheerd door moeders
Audiovisuele media
Wat zegt de lancering van Streamz over de rol van VRT?
Audiovisuele media
Vlaamse Regulator voor de Media (VRM): jaarverslag 2022
Journalistiek
Alternatieve media: de balans tussen overleven, autonomie en journalistieke waarden
Mediabeleid
De politiek van streaming: hoe nationale belangen de regulering van VOD diensten vormgeven
Innovatie
Vlaamse VoD-spelers wedijveren met Amerikaanse tegenhangers dankzij lokale programma’s
Innovatie
Lokale content en investeringen troef bij VOD-platformen van publieke omroepen
Economie
Vlaamse mediabedrijven zoeken naar groei in het buitenland om krimpende marges in eigen land te counteren
Journalistiek
Portret van Belgische journalisten 2023: weinig divers, loonkloof en geconfronteerd met grensoverschrijdend gedrag
Journalistiek
Leidt mediaconcentratie tot meer van hetzelfde? De case Mediahuis
Diversiteit
Leiden betaalmuren op nieuwswebsites tot meer of minder nieuwsdiversiteit?
Alle onderzoeken per thema
Audiovisuele media en gaming
Crossmediagebruik en -repertoires
Digitale en mediawijsheid
Digitale ontkoppeling
Gezondheid en welzijn
Innovatie en digitale transformatie
Journalistiek en (des)informatie
Lifestyle en entertainment
Mediabeleid
Mediagebruik en -participatie
Mediatechnologie en AI
Pluriformiteit en diversiteit in de media
Politieke communicatie
Reclame en marketing
Strategische communicatie